lørdag 2. april 2011

Molly har fått egen blogg:)

Velkommen til bloggen om Molly:)

Endelig er den her.. Bloggen dere alle har ventet på..Bloggen om Molly.

Molly er en herlig 1970 Earlybay Westfalia Camper. Hun ble min en sensommerdag i 2010, og er nå sitrende klar for en ny sesong med camping og glede sammen med sin nye eier, hans fru og Emma ( hunden).

Eieren er meg, Martin. Jeg har alltid hatt gammel vw som hobby. Etter at jeg overtok en 1965 mod Boble (Magda) fra min far for 10 år siden har interessen bare økt. Bobla ble børstet støv av og satt på veien og jeg har vært solgt siden. Jeg er samboer med Kristine og sammen har vi den 2 år gamle Labradoren Emma (også kalt Emmalo). Kristine hadde egentlig ikke så mye valg når det gjalt å finne innteressen for gamle folkevogner. Vår første date var faktisk piknikk i Magda.
     Innteressen blir bare større og større for gamle folkevogner, og det har blitt endel treff rundt omkring.. Molly hadde alltid vært en drøm. Drømmen om en gammel Camper buss med sjel og orginalitet var vanskelig å realisere i det norske markedet.  Vi måtte utenlands..


There she was...
Men jeg fant henne....
Hun så herlig ut på bildene, men var veldig langt unne - nederst i Sverige..Men ingenting er for vanskelig for Hansen ( meg) å fikse... Kristian (han kommer vi tilbake til) og jeg dro til Sverige for å titte på Molly.. Hun var 100% orginal bortsett fra blokka i motoren.. Dette var et funn.. Og hun var nydelig! Etter en intens budrunde mot folk fra hele Europa, ble Molly vår.. Drømmen om folkevognbuss var et faktum.
   Vi reiste med tog og buss ned for å hente Molly 4. september i fjor. Kristine hadde jo bare sett bilder, men ble imponert over tilstanden til Molly, selv om hun luktet litt 40 år gammel inni:) Vi kjørte til Gøteborg og Campet der en natt på veien hjem.. Campingplassen var stengt for sesongen, men vi fikk lov av de polske arbeiderne, som renoverte stedet, å sove der en natt.. Litt av et syn..

Molly, utslått i all sin prakt

Var litt kaldt den første natta, men humøret var på topp. Som dere ser måtte vi innom Jysk for å forbedre komforten før natta. Litt puter og tepper måtte til. Kjøleskapet ble fyllt opp med cola og div snacks før vi kom oss hjemover til Norge. Etter pendling mellom tollvesenet og trafikkstasjonen fikk vi endelig norske skilter på henne og plassert henne ved siden av Magda. Hu var knallfornøyd, noe jeg skjønner godt etter 17 år alene i garasjen...


Magda og Molly for første gang

Nå nærmer det seg første hele sommeren med Molly, så dere kan jo lure på hvordan vi skal reise på ferie:)

1 kommentar:

  1. hihi...detta var da søtt;)Magda og Molly er nydelige assa!!!God sommer;)
    Smask fra Susanne..hehe

    SvarSlett